Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Vecka 29 idag

Av Sara Andersson - 11 oktober 2010 08:22

Det går snabbt nu. Jag kan inte fatta att det bara är 11(!) veckor kvar tills bebis kommer. Vi är väldigt oense om namnet här hemma. Blir det en pojke var det så självklart att vi inte ens behövde diskutera saken, men flicknamn är ta mig sjutton hopplöst. Nu har vi ett på gång, men ingen av oss är riktigt övertygad om det ännu. Vi hade tänkt ha det som mellannamn först nämligen, men eftersom vi inte kan enas om något annat kanske det får bli tilltalsnamn i alla fall. Magnus och jag har väldigt olika uppfattningar om lämpliga namn skulle man ju kunna säga. Han propagerar stenhårt för Felicia, som jag avskyr, medan jag allra helst vill ha ett klassiskt gammalt namn. Helst Agnes, Elsa, Alice eller LiIlly. Det är inte helt förenligt om vi säger så. I själva verket är det riktigt jäkla svårt, fast förr eller senare lär vi ju lyckas enas om något. 


   Det här är Åke, som sambon av någon anledning döpt magen till, i vecka 15.


Nu ska jag äta frukost och ta en dusch, sedan måste jag fixa massa tråksaker som att gå till banken och sådant. Min internetbank fungerar inte av någon anledning. Vi hörs senare!


 
 
enligt O

enligt O

11 oktober 2010 09:00

Det är svårt med namn! Vi lyckades enas om ett tjejnamn första gången, men inget killnamn. Självklart var det en liten grabb som kom ut. Andra gången hade vi kvar flicknamnet, men kollade könet på ultraljudet och fick fundera på nya killnamn. Håller med dig om tjejnamnen! Lilly är ovanligt och fint.

http://www.enligto.se

 
spiderchick

spiderchick

11 oktober 2010 09:12

sv. haha ja sånna mornar har du nu framför dig. Fast inte varje dag. Lycka till med bebben! Elva veckor kvar alltså... spännande! :)

http://spiderchick.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Andersson - 10 november 2010 11:30


Hej på er! Nu är jag tillbaka i Norrköping igen efter några härliga dagar hos familjen i Söderhamn. Det är skönt att var tillbaka igen faktiskt, för hur underbart det än är att vara hos mamma och pappa är det alltid lika underbart att komma tillbak...

Av Sara Andersson - 6 november 2010 09:03

Hej hej!   Jag tänkte bara kika in en snabbis och berätta att jag har det bra här i familjens lugna vrå. Har just ätit lyxfrukost bestående av te och smörgåstårta och nu väntar en dusch innan jag går iväg till kyrkogården. Två ljus ska tändas. Et...

Av Sara Andersson - 5 november 2010 13:03

Hej där! Tänkte bara säga att jag inte har nån vidare tillgång till nät här hos la familia, så det kan nog bli lite oregelbundet bloggande (mer oregelbundet än vanligt alltså) fram tills på onsdag. Sedan lovar jag dyrt och heligt att jag faktiskt s...

Av Sara Andersson - 3 november 2010 21:36

Tidigt imorgon bitti (ja, 07.28 är tidigt i min värld) hoppar jag på tåget och åker upp till Hälsingland och hälsar på min familj. Det ska bli härligt, jag saknar dem massvis.  Det jag saknar mest är nog pappas mat tror jag. Mamma kan inte laga mat a...

Av Sara Andersson - 3 november 2010 19:46

Jag är så vansinnigt trött nu för tiden att jag snart inte vet vart jag ska ta vägen. Minsta lilla ansträngning och jag ligger som en klubbad säl i soffan resten av dagen. Därav dålig bloggning (igen). Nu tänker jag dock svara på en enkät som jag hit...

Skapa flashcards