Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Sara Andersson - 21 oktober 2010 20:30

Spiderchick skrev ett inlägg om den fantastiska sången Sjörövar-Fabbe för att tag sedan som fått mig att bli lite orolig. Hon skriver att hon älskar sången, och vem gör inte det tänker jag, men hon oroar sig för att rabiata föräldrar (framför allt mammor), ska klaga på texten. Är sådana föräldrar vanliga? Alltså sådana som kräver att allt ska vara helt politiskt korrekt. Hur undviker man dem i så fall? Jag är inte sådan, och jag hoppas verkligen att jag inte kommer att bli det när Åke kommer heller. Vart finns dessa föräldrar någonstans? Måste jag undvika öppna förskolan och liknande ställen nu? Jag är rädd. På riktigt.

Av Sara Andersson - 21 oktober 2010 14:48

Det är en strålande vacker höstdag ute, och sambon och jag har just kommit in efter en härlig promenad i solskenet. Ljuvligt. Det finns fortfarande lite värme i solen och i vindstilla hörn är det fortfarande riktigt skönt. Dagar som dessa älskar jag hösten! Nu blir det en kopp te i soffan innan jag tar tag i disken och matlagning och sånt där som inte är riktigt lika mysigt.


   Jag hade tänkt lägga in en fin bild på Magnus och mig här, men denna är så mycket roligare. Den är tagen på en av våra bästa vänners födelsedagsfest i höstas.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards